۲/۰۸/۱۳۸۹

بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه سراسری و آزاد اراک به مناسبت روز جهانی کارگر



بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه سراسری و آزاد اراک به مناسبت روز جهانی کارگر


 

بابا نان ندارد


يازدهم ارديبهشت ماه روز جهاني كارگر در حالي فرا مي رسد كه شانه خسته كارگران محمل بي سابقه ترين فشار ها مي باشد . طبقه كارگر نيز همراه با ساير اقشار و طبقات كشور شاهد روزهاي تلخي ست ، روزهايي كه دولتمردان شعار عدالت و مهرورزي سر مي دهند، روزهايي كه مردم به كار و تلاش مضاعف فراخوانده مي شوند.در حالي كه در عمل دستمزد كارگران در نازل ترين سطح ممكن نگه داشته مي شود و گراني و تورم افسار گسيخته قامت كارگران را خم نموده است.
استبداد حاكم ايجاد سنديكا و تشكل هاي صنفي مستقل كارگري را كه مي تواند تنها ملجا ايشان براي بيان خواسته هاي صنفي شان باشد بر نمي تابد و فعالين اين عرصه با شديد ترين برخوردهاي امنيتي ، شكنجه و زندان مواجه مي شوند.تعديل نيرو و اخراج كارگران به امري عادي بدل گرديده است و كارگران شب را با كابوس بيكاري سحر مي كنند.آنها هيچگونه امنيت شغلي احساس نمي كنند و قوانين و شرايط كار هر روز طاقت فرساتر مي شوند.
در اين بين كارگران همشهري ما ، همچون  كارگران شركت صنايع اراك ، آونگان ، واگن پارس ، آذرآب و.... در سالي كه گذشت حتي ماه ها دستمزد ناچيز خود را دريافت نكردندو اين بود سهم واقعي آنان از عدالت دروغيني كه مدام از آن دم زده مي شود. كارگري كه ماه ها زحمت كشيده و حقوق اندكش نيز از او دريغ شده است چگونه قادر به تامين هزينه هاي سر سام آور زندگي مي باشد؟ چه بسيارند كارگراني كه خانواده ، فرزندان و سلامت جسمي و روانيشان را به دليل فشارهاي وارده از دست داده اند .
در نهايت پاسخ تجمعات مسالمت آميز و متعدد آنان كه خواهان احقاق حقوق پايمال شده شان بودند چيزي جزبي توجهي و وعده هاي دروغين  مسوولين نبود. مهرورزي دولت نيز در ضرب و شتم ، تهديد ، بازداشت و اخراج كارگران معترض متبلور گرديد.
برادران و خواهران كارگر ما به عنوان دانشجويان و فرزندان شما ستايش و دورود فراوان خود را به حركت حق طلبانه و عدالتخواهانه اي كه شما در پيش گرفته ايد نثار مي كنيم. وبا تمام هجمه اي كه بر دانشگاه و دانشجويان وارد گرديده است ما هرگز ميدان را خالي نخواهيم كرد .و امروز اين نويد را به شما مي دهيم كه عليرغم همه فشار ها ، استوارو مصمم تر از هميشه در كنار شما كارگران عزيز و دوشادوش ساير اقشار زحمتكش در راستاي احقاق حقوق پايمال شده ملت ايران گام بر مي داريم. اميدواريم كه با به هم پيوستن صفوف طبقه كارگر و جنبش دانشجويي حركت آزادي خواهي وعدالت طلبي مردم ايران وارد مرحله اي نوين گردد و بساط ظلم و بي عدالتي براي هميشه از اين خاك رخت بربندد.


دانشجويان سبز دانشگاه های سراسري و آزاد اراك

۶ نظر:

  1. با سلام من متولد اراک هستم اما در تهران زندگی میکنم لطفا این وبلاگ را که مطعلق به بنده است را لینک کنید تامن هم شما را لین کنم.
    www.antifiltersabz3.blogsky.com

    پاسخحذف
  2. از امروز تا 1 شنبه اعلام حکومت نظامی اعلام نشده درایران برقرار شده که فکر کنم اراک از همه بدتر به طلا فروشیها دستور تعطیلی مغازه را تا 8:30 شب داده اند

    پاسخحذف
  3. بعد از ظهر شنبه، کارگران در خیابان اند
    دو روز مانده به اول ماه مه، روز جهانی کارگر، یازده تشکل کارگری با صدور قطعنامه ای مشترک ضمن طرح خواسته های عمومی کارگران در پانزده و ابراز مخالفت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، اعلام کردند که ساعت 17 بعد از ظهر روز شنبه، کارگران در تهران، مراسم روز جهانی کارگر را با برگزاری تجمعی گسترده آغاز خواهند کرد.کارگران سپس از مقابل وزارت کار و امور اجتماعی، راهپیمایی خود را آغاز خواهند کرد. در شهرستان ها نیز این مراسم در همین ساعت، مقابل ادارات کار برگزار خواهد شد.

    پاسخحذف
  4. شنبه ۱۱ اردیبهشت دانشجویان دانشگاه های اراک در همبستگی با کارگران اعتصاب غذا می کنند

    پاسخحذف
  5. سلام به ناشناسی که خبر اعتصاب غذا داده است. آیاواقعن دانشجویان اعتصاب غذا کردند یا این خبر را خودت ساختی؟ در این وبلاگ که خبری از آن نیست.

    پاسخحذف
  6. ارش صابونچی از فعالین دانشجویی و از اعضای ستاد مهدی کروبی در اراک بازداشت شد.

    پاسخحذف