۲/۲۵/۱۳۸۹

بازداشت آرش صابونچی از فعالین دانشجویی و از اعضای ستاد مهدی کروبی در اراک


آرش صابونچی بازداشت شد




رهانا: ماموین امنیتی  با ورود به منزل  و بدون ارائه هیچگونه توضیحی آرش صابونچی را  بازداشت و  به همراه خود برده‌اند.
به گزارش رهانا، پس از گذشت نزدیک به دو روز هیچ اطلاعی از وی در دست نیست. اینگونه به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی در آستانه سالگرد انتخابات با بازداشت گسترده فعالین سیاسی و اعضای ستادهای انتخاباتی قصد ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه دارند.
گزارشگران رهانا یادآور می‌شوند؛ بر اساس اصل ۲۲ قانون اساسی که می‌گوید: «هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. مختلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود» بازداشت بدون دلیل آرش صابونچی غیرقانونی بوده و وی هر چه سریع‌تر باید از زندان آزاد شود.

۲ نظر:

  1. سلام به دوستان سبز

    مازندران سبز شد

    جنبش سبز مازندران آغاز بكار كرد و مايل به همكاري با تمام جنش هاي استاني كشور ميباشد تا با اتحاد مسير پيروزي جنبش را هموارتر شود

    ما پيروزيم چون حق با ماست
    سبز باشيد

    پاسخحذف
  2. مطمئنا در این مدت به دوستان ثابت شده است که اگر سالها مقالات زیبا بنویسند و حرفهای قشنگ بزنند اما اگر به گوش عامه مردم نرسد کاری بیهوده خواهد بود. از کارهای اساسی تشکیل گروه های اجتماعی واقعی و پخش اعلامیه که بگذریم، اطلاع رسانی در اینترنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای غلبه بر مشکل فیلترینگ سایت های اطلاع رسانی جنبش سبز، لازم است هر ایرانی برای خودش یک فیلترشکن شخصی داشته باشد و آنرا با دوستانش مشترکا مورد بهره برداری قرار دهد.

    سخاوتمند باشید!
    بسیاری از ایرانیان در بند فیلترینگ اینترنت هستند و به اخبار داغ و تازه دسترسی ندارند. به فکر دیگران هم باشید. اندکی پول خرج کرده و یک هاست و دامین بخرید و اسکریپت های بهینه شده برای عبور از فیلتزینگ را روی آن نصب کنید و فیلترشکن شخصی خود را تقدیم دوستانتان کنید:
    - [دانلود] 6 اسکريپت فیلترشکن بهینه شده جدید، مخصوص نصب بر روی هاست (Zip)
    لطفا این فایل مهم را در وبلاگ خود منتشر کنید و برای دوستانتان هم ایمیل کنید.

    پاسخحذف